Ogłoszenie


#1 2007-01-28 11:06:43

Bazyliszek

Szlama

366473
Zarejestrowany: 2007-01-21
Posty: 30
Punktów :   

Age of Empire III

Dla wielu "Age of Empire" to najlepszy RTS, jaki kiedykolwiek powsta³. Gra pojawi³a siê w czasach, gdy jeszcze nazwa RTS nic nie znaczy³a. Ca³o¶æ by³a swoistym po³±czeniem kultowej "Cywilizacji" z szybk± rozgrywk± w stylu "Command & Conquer". Taka mieszanka okaza³a siê naprawdê wy¶mienita i bardzo szybko zyska³a sobie rzesze wielbicieli, których zreszt± ma a¿ po dzi¶ dzieñ. Przez d³ugie lata konkurowa³a z innym kultowym RTS - "Starcraft" - o palmê pierwszeñstwa w¶ród strategii czasu rzeczywistego. Przegra³a wprawdzie w koñcu, g³ównie za spraw± dosyæ s³abego trybu multi, ale mimo to w kilka lat pó¼niej na rynku pojawi³ siê sequel hitu Microsoftu. Tym razem - zamiast w rolê staro¿ytnych w³adców - gracze wcielali siê w ¶redniowiecznych monarchów; st±d te¿ i podtytu³ "Age of Kings". Gra by³a wprawdzie bardzo dobra, ale czasy ¶wietno¶ci klasycznych RTS ju¿ siê koñczy³y, a i ona sama nie oferowa³a du¿o wiêcej ni¿ jedynka. Zmieni³a siê grafika, sceneria, jednostki i wprowadzono parê innowacji, ale by³o to za ma³o, aby zatrz±¶æ - tak jak dawniej - posadami rynku. Mimo wszystko w "AoE II" mo¿na by³o pograæ z wielk± przyjemno¶ci±, a o popularno¶ci "dwójki" mo¿e ¶wiadczyæ chocia¿by fakt, i¿ wiele innych, pó¼niejszych gier RTS korzysta³o w³a¶nie z silnika, na jakim by³a ona oparta.






Jednak od premiery drugiej czê¶ci up³ynê³o ju¿ sporo czasu. Wiêkszo¶æ graczy zapomnia³a o ¶wietnej serii "Age of Empire", a Microsoft zacz±³ siê znów kojarzyæ wszystkim z okienkami i nieprzyjemnymi b³êdami. Gdy wujek Bill zaj±³ siê konsolami, wiêkszo¶æ straci³a nadziejê, i¿ oprócz corocznych edycji symulatorów pojawi siê jeszcze co¶ ciekawego na nasze PC. Tymczasem wcale nie tak nie dawno runê³a wie¶æ - w produkcji jest nastêpna, trzecia ju¿ czê¶æ AoE!







Swego czasu mówi³o siê, i¿ gra ma nosiæ podtytu³ "Age of Discovery". Nie wiadomo czy ostatecznie twórcy zdecyduj± siê na ów tytu³, jednak pasuje on idealnie do opisywanej przeze mnie produkcji. Obejmuje ona bowiem okres pomiêdzy 1500 a 1800 rokiem. Zaczyna siê wiêc dok³adnie wtedy, gdy skoñczy³a poprzednia. Oczywi¶cie do dyspozycji zostan± oddane nam wszystkie wielkie mocarstwa tego okresu. Wybieraæ bêdzie mo¿na miêdzy Anglikami, Francuzami, Hiszpanami, Holendrami, Portugalczykami, Rosjanami, Niemcami czy nawet Turkami. Pojawi± siê te¿ bardziej egzotyczne nacje - Aztekowie lub Inkowie. Na razie jednak nie wiadomo dok³adnie, którymi z pañstw bêdzie mo¿na rozegraæ osobne kampanie. Uda³o siê nam dowiedzieæ, i¿ specjaln± kampaniê przygotowano dla Hiszpanów. Przedstawiaæ ma ona m.in. podbój nowego ¶wiata oraz czasy Wielkiej Armady. Osobna te¿ na pewno obejmie dzieje Anglików i Francuzów. Zapewne zdobêdziemy tak¿e szansê poprowadzenia do boju armii Rosjan oraz Niemców. Nieoficjalnie mówi siê równie¿ o kampanii tureckiej - bêdzie mo¿na próbowaæ podbiæ ca³± Europê... Szkoda tylko, ¿e nie zdecydowano siê na umieszczenie osobnej kampanii dla Polaków. Przypuszczalnie za to bêdzie mo¿na parokrotnie z nami...powalczyæ. Jednak ca³o¶æ rozgrywki skoncentruje siê na podbijaniu nowego ¶wiata i pó¼niejszych wojnach kolonialnych. Pozosta³e misje, czy te¿ kampanie, maj± byæ tylko dodatkiem.

W samej kampanii u¶wiadczymy tak¿e trochê zmian i innowacji





Po pierwsze - w zale¿no¶ci od naszych dzia³añ i wysi³ków za ka¿dym razem nieco inaczej bêd± wygl±da³y kolejne misje. Do celu ma prowadziæ nie jedna droga, a kilka. Czêsto bêdzie mo¿na wybieraæ miedzy dwoma ró¿norodnymi wersjami wydarzeñ. W przeciwieñstwie do poprzedniej czê¶ci, nie zawsze kampania bêdzie siê koñczy³a zgodnie z prawd± historyczn±. Najlepsi bêd± mogli j± zmieniæ i poprowadziæ w nieco innym kierunku. Tak¿e sama budowa misji ma byæ bardziej zró¿nicowana. Teraz nie bêdzie to tylko "rozbuduj swoj± bazê i zniszcz wroga"... Czêsto bêdziemy mieli do czynienia z misjami-bitwami, z oblê¿eniami miast czy nawet - wzorem Warcrafta - nieco podobnymi do RPG zadaniami, gdzie dowodziæ bêdzie mo¿na tylko ma³ym oddzia³em wojska. Na nudê, tak wszechobecn± w kampaniach poprzednich AoE, nie bêdzie tu mo¿na raczej narzekaæ.









Najwiêksze emocje budzi jednak wprowadzenie do gry opcji "Miasta Macierzystego" ("Home City"), w którym bêdziemy mogli dokonywaæ ulepszeñ, sprzedawaæ zdobyte surowce, kupowaæ nowe... Za wykonanie poszczególnych zadañ w trakcie danej misji otrzymamy tak¿e specjalne punkty. Otrzymane tymi drogami fundusze bêdzie mo¿na wydaæ w metropolii swojego pañstwa. A - zapewniam Was - jest na co wydawaæ. Mo¿na nabyæ artefakty, które pomog± nam w nastêpnej walce, zwerbowaæ oddzia³y, czy nawet rozbudowaæ macierzyste miasto. Czasami bêdê to tak¿e nowe technologie lub na przyk³ad mo¿liwo¶æ wezwania wsparcia z ojczyzny w krytycznym momencie danej misji. Takie rozwi±zanie ma znacznie uatrakcyjniæ grê i spowodowaæ, i¿ niezbêdne oka¿e siê my¶lenie strategiczne w ramach ca³ej kampanii, a nie tylko w pojedynczych jej etapach. To w³a¶nie czêsto od odpowiedniego wydania i zainwestowania zdobytych podczas misji ¶rodków bêdzie zale¿a³o powodzenie lub pora¿ka w nastêpnej batalii.







Ostatnio we wszystkich strategiach czasu rzeczywistego panuje ogromna moda na sp³ycanie rozgrywki. Im gra prostsza oraz im mniej skomplikowane ni± regu³y rz±dz±, tym lepiej. W zasadzie du¿a czê¶æ wspó³czesnych strategii sprowadza siê tylko do rozgrywania bitew. Takie sprawy jak ekonomia czy nawet stawianie nowych budynków czêsto zostaj± zautomatyzowane lub nawet zupe³nie pominiête. Jednak ludzie z Easemblet Studios obiecuj±, i¿ nowe AoE bêdzie kontynuowaæ tradycje poprzednich czê¶ci cyklu. Wygl±da na to, ¿e to co kiedy¶ by³o sztamp±, teraz oka¿e siê nowatorskie!








Bêdziemy wiêc mieli dalej do czynienia z ekonomicznym RTS-em, gdzie przede wszystkim, liczy siê odpowiednie planowanie, ekonomia, a dopiero na koñcu zdolno¶ci dowodzenia i szybko¶æ "klikania". Co wiêcej - nowe Age of Empire ma byæ jeszcze bardziej skomplikowane ni¿ poprzednie czê¶ci cyklu! W grze znajdziemy masê budynków, z których wiele po³±czonych zostanie ze sob± wiêziami ekonomicznymi podobnymi do tych, jakie by³y w starszych ods³onach serii "The Settlers". "Age of Empire III" du¿ego znaczenia nabierze tak¿e handel surowcami. Wracaj±c jednak do budynków - znajdziemy w grze zarówno malutkie chatki ch³opów, gospodarstwa rolne, jak i ogromne zamki czy majestatyczne katedry. W przeciwieñstwie do wcze¶niejszych czê¶ci, tym razem, poszczególne nacje nie bêd± siê ró¿niæ tylko samym wygl±dem. Ka¿de z pañstw ma dysponowaæ swoim w³asnym, unikalnym wachlarzem budynków. I nie chodzi mi tutaj tylko o kilka specjalnych budowli, ale w³a¶nie o wiêkszo¶æ dostêpnych struktur. To samo ma siê tyczyæ jednostek... Jak obiecuj± twórcy - w koñcu gra ka¿dym z pañstw bêdzie wygl±daæ nieco inaczej. W poprzednich bowiem czê¶ciach niezale¿nie od tego czy gra³o siê Chiñczykami, czy Anglikami, taktyka i strategia by³y prawie takie same. Teraz ma siê to nareszcie zmieniæ, a gra pod tym wzglêdem zacznie trochê przypominaæ "Starcrafta", gdzie ka¿da rasa wymaga³a zupe³nie innej taktyki, za¶ nawet mistrzowie graj±cy jedn±, zwykle nie radzili sobie inn±. Wprawdzie tutaj gra Anglikami i Francuzami nie bêdzie siê oczywi¶cie a¿ tak ró¿niæ od sterowania Zergami czy Protosami, ale pewne ró¿nice bêdê widoczne. Aby by³o jeszcze ciekawiej, ka¿da z ras ma posiadaæ - ju¿ chyba tradycyjnie - szereg ekonomicznych bonusów (g³ównie procentowych).











W grze, wzorem chocia¿by dodatku (Conquer) do "dwójki", pojawi siê ca³a masa u³atwieñ dla graczy. Wiele niewygodnych spraw zostanie zautomatyzowanych. Dotyczy to zw³aszcza pracy wie¶niaków oraz innych spraw zwi±zanych z ekonomi±. Okazuje siê to konieczne, bowiem nowa czê¶æ gry stanie jeszcze bardziej skomplikowana. Mapy maj± byæ wiêksze nawet kilka razy ni¿ poprzednio, a ³±czny limit populacji ma wzrosn±æ nawet czterokrotnie. Tutaj gra upodabnia siê nieco do innego ¶wietnego RTS - "Cossacks'. W nowym AoE równie¿ bêdzie czêsto dochodzi³o do wielkich bitew z udzia³em nieraz kilkuset jednostek naraz! Aby umo¿liwiæ tak wielkie bitwy, zupe³nie przebudowano system dowodzenia wojskiem. Wystarczy zgrupowaæ jednostki i nadaæ im odpowiedni szyk, by przez ca³± trasê pochodu same ju¿ go zachowywa³y. Maj± siê ju¿ nie zdarzaæ takie sytuacje jak dawniej, ¿e byle potyczka czy przeszkoda terenowa powodowa³a rozlezienie siê wojska na wszystkie strony. Co ciekawe - niektóre typy jednostek, po z³±czeniu ich w wiêkszy oddzia³, bêd± automatycznie przyjmowa³y w³a¶ciw± dla siebie taktykê. Muszkieterzy - dla przyk³adu - maj± chodziæ w podwójnej linii, aby zwiêkszyæ skuteczno¶æ ostrza³u. Gra ma tak¿e sama inteligentnie rozstawiaæ armiê w polu, gdy w grupie znajdzie siê wiêcej ni¿ jeden typ ¿o³nierzy. Maj±c w wojsku i muszkieterów, i jazdê, automatycznie konni zostan± ustawieni na flankach naszej piechoty. Gdy do tego do³±cz± dzia³a - znajd± siê one znów we w³a¶ciwym dla siebie miejscu.




Oczywi¶cie gracz bêdzie móg³ dowolnie modyfikowaæ ustawienia taktyczne grupy. Pojawi siê nawet edytor taktyki. To w³a¶nie odpowiednie zastosowanie i dopasowanie szyków oraz ustawieñ wojska do danej sytuacji ma byæ podstaw± zwyciêstwa w nowym AoE. Jednak ca³o¶æ zostanie zautomatyzowana tak, aby jak naj³atwiej by³o dowodziæ du¿ymi grupami wojska. Co wiêcej - jednostki maj± te¿ dysponowaæ specjalnymi wzorcami zachowañ. Muszkieterzy najpierw wystrzel± salwy karabinowe, a potem - na rozkaz - rzuc± siê wprost na bagnety. Indiañska jazda nie bêdzie atakowaæ bezpo¶rednio, tylko - wzorem westernów - galopowaæ woko³o wrogów i ostrzeliwaæ ich. Kawaleria szybko dopadnie wrogich dzia³ i wytnie ich obsadê. Pikinierzy zawsze bêd± siê starali utrzymywaæ zwarte szyki... Nieoficjalnie mówi siê te¿ o wprowadzeniu morale dla grup jednostek. Gdy zostanie ono z³amane, armia po prostu zacznie uciekaæ; gdy jednak bêdzie wysokie, ¿o³nierze walczyæ maj± znacznie skuteczniej. W trakcie walki pojawi± siê tez ró¿norakie bonusy. Je¿eli ¿o³nierze bêd± strzelaæ salwami, oka¿± siê one skuteczniejsze od zwyk³ego, pojedynczego ognia. Kawaleria, atakuj±ca z odpowiedniego dystansu i mog±ca nabraæ odpowiedniego rozpêdu, otrzyma znowu¿ bonus szar¿y. Wszystkie te pomys³y i zmiany maj± u³atwiæ operowanie naprawdê du¿ymi armiami i sprawiæ, ¿e walka w nowym AoE bêdzie wymaga³a zastosowania prawdziwej taktyki, a nie tylko jak najszybszego klikania myszk±.




Grê w zasadzie mo¿na opisaæ s³owami: wiêcej, lepiej, ³adniej. Wszystkiego bêdzie tu wiêcej ni¿ w poprzednich czê¶ciach. Samych budynków, jakie znajd± siê w najnowszej ods³onie gry, ma byæ podobno trzy razy wiêcej ni¿ w dwójce. Ciekawie zapowiadaj± siê ich projekty. Zrezygnowano z nieruchomych bry³ - teraz ca³o¶æ bêdzie piêknie animowana. W ku¼niach zobaczymy pracuj±cych robotników, w kopalni (tak - to jeden z nowych budynków) ci±gle ma wrzeæ praca, nad hutami unosiæ siê bêdzie ca³y czas czarny dym, a wokó³ indiañskich namiotów ujrzymy tañcz±cych wojowników. Dziêki temu miasta i osady maj± byæ pe³ne ¿ycia. Novum stanowi± tak¿e postacie mieszkañców chodz±cych swobodnie po ulicach miasta. Niby ma³y bajer, a cieszy oraz powoduje, ¿e metropolie w trójce nareszcie zaczn± przypominaæ prawdziwe, ¿yj±ce miasta.




Grafika wygl±da naprawdê cudnie! Mo¿na ¶mia³o powiedzieæ, ¿e czego¶ takiego jeszcze nie widzieli¶my. W grze zastosowano chocia¿by dobowy cykl zmian pory dnia i nocy. Zupe³nie inaczej wygl±da ¶wiat w samo po³udnie, a zupe³nie inaczej, gdy dzieñ zbli¿a siê ku koñcowi. Mo¿na wtedy ogl±daæ piêkne zachody s³oñca oraz podziwiaæ ton±ce w têczowych kolorach jeziora. W lasach powoli kiwaj± siê na wietrze niesamowicie dopracowane drzewa. W rzekach p³ynie krystalicznie czysta woda. Gdzieniegdzie widaæ najró¿niejsze zwierzêta, na niebie ptaki. Wszystko to z u¿yciem najnowszych bajerów graficznych(m.in. Pixel Shader w wersji 3.0). Ca³o¶æ wygl±da po prostu pora¿aj±co, wszystko jest perfekcyjnie dopracowane, a modele niezwykle szczegó³owe. Tak¿e animacja postaci zachwyca i mo¿e równaæ siê z tym, co widzieli¶my chocia¿by w dobrych FPS. Wszystkie te cuda mo¿na ogl±daæ przy dowolnym przybli¿eniu i pod dowolnym k±tem...




Niezwykle ciekawie zapowiada siê zastosowany w grze modu³ odpowiedzialny za realistyczn± fizykê. Zapytacie zapewne, po co komu fizyka w RTS? Spieszê z wyt³umaczeniem. Otó¿ w AoE III pojawi siê co¶ na kszta³t systemu Havock. Ka¿da postaæ ugodzona pociskiem zachowa siê w pe³ni "naturalnie". To jeszcze nic - pe³niê mo¿liwo¶ci widzimy dopiero podczas strza³u z naprawdê "grubej rury" czyli dzia³a. Wtedy trafione postacie rozlatuj± siê na kawa³ki, kozio³kuj± widowiskowo po ziemi lub s± wyrzucane w powietrze. To samo siê tyczy innych elementów mapy. Ostrzeliwane drzewo przewraca siê i ³amie w sposób niezwykle realistyczny (mo¿e przygnie¶æ cz³owieka!). Najlepsze jednak przed nami! Dotychczas we wszystkich RTS poziom zniszczenia budowli by³ obrazowany tylko "kresk±" (lub "paskiem" - jak kto woli), a ka¿dy budynek mia³ dan± ilo¶æ Punktów Wytrzyma³o¶ci. Zwykle im bardziej co¶ by³o zniszczone, tym wiêkszy ogieñ unosi³ siê z budynku... Koniec z tym! Teraz obiekty bêd± rujnowane w naprawdê realistyczny sposób. Pocisk z dzia³a wybije po prostu wielk± dziurê w ¶cianie, za¶ gracz bêdzie móg³ obserwowaæ lec±ce na wszystkie strony ceg³y. Po kilku trafieniach dom siê zawali, a jego szcz±tki stworz± jedno wielkie rumowisko - koniec wiêc ze sztucznie "wypalonymi miejscami po budynkach".

Gra uka¿e siê w listopadzie tego roku. Naprawdê jest na co czekaæ. Produkt zapowiada siê wspaniale: masa nowatorskich i ciekawych rozwi±zañ, niesamowita oprawa graficzna i do tego zachowane wszystko to, co czyni³o poprzednie czê¶ci cyklu tak wielkimi hitami... Zasada "wiêcej, lepiej, ³adniej" sprawdza siê tu doskonale. Miejmy tylko nadziejê, i¿ gra nadal bêdzie mia³a w sobie najwiêkszy atut poprzednich czê¶ci cyklu - ogromn± grywalno¶æ. Niepokoi jednak w³a¶ciwie brak wiadomo¶ci o trybie multi, który niestety we wszystkich grach AoE by³ niezbyt udany. Oby tym razem sta³o siê inaczej. No có¿... czekamy!


¬ród³o:www.idg.pl

Ostatnio edytowany przez Bazyliszek (2007-01-28 17:11:13)

Offline

 

#2 2007-01-28 17:16:14

Godryk Gryffindor

Troll

2145130
SkÄ…d: Zakon Feniksa
Zarejestrowany: 2007-01-17
Posty: 288
Punktów :   

Re: Age of Empire III

Ja tam tak bardzo nieprzepadam za Age of Empire ale jest dobra.

Offline

 

#3 2007-01-28 17:23:31

Bazyliszek

Szlama

366473
Zarejestrowany: 2007-01-21
Posty: 30
Punktów :   

Re: Age of Empire III

Naprawdê nie przepadasz za Age of Empire III??HHMMMM do niczego Ciê nie zmuszam!!!

Offline

 

#4 2007-01-29 17:56:22

AgaBloom

Jednoro¿ec

SkÄ…d: Gryfino
Zarejestrowany: 2006-10-25
Posty: 440
Punktów :   

Re: Age of Empire III

Bardzo fajna gra, co prawda w trójke nie gra³am, ale dwójka mi sie bardzo podoba³a


"Splunê³am na niego. Nigdy czego¶ takiego nie zrobi³am, ale w tym momencie nienawidzi³am go tak bardzo, ¿e spluniêcie by³o najmniej drastycznym z mo¿liwych zachowañ." || Avatar - Robert Schwartzman

Offline

 

#5 2007-02-02 14:07:44

Bazyliszek

Szlama

366473
Zarejestrowany: 2007-01-21
Posty: 30
Punktów :   

Re: Age of Empire III

Dwójka i trójka to najlepsze czê¶ci tej gry.

Offline

 

#6 2007-03-10 18:06:35

 nika89

Goblin

status lillyinika@gmail.com
9924046
Call me!
Skąd: Gronówko/Poznañ/New York/ S F
Zarejestrowany: 2007-01-30
Posty: 137
Punktów :   

Re: Age of Empire III

ja te¿ wole Age of empires ale jeszcze lepszy jest trvian , gra toczy siê ca³y czas i to jest super


Najwarzniejsze ¿eby siê nie k³óciæ, bo super paczka trzyma siê razem. To dopiero TMK
http://demotywatory.pl/

Offline

 

2006-2018 Copyright by www.harrypotter.pun.pl
Wszelkie prawa zastrze¿one
Kopiowanie jakichkolwiek materia³ów ZABRONIONE !


stat4u



Lubisz korzystaæ z Forum? Uwa¿asz spêdzone tutaj chwile za wyj±tkowo interesuj±ce?

Polub nasz± stronê i daj znaæ o niej innym!





Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.033 seconds, 6 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Sopot sprawdz ceny szamb